Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for juni, 2007

Dagens mat och motion

Frukost: Havregrynsgröt m mjölk, kaffe m mjölk
Lunch: Pyttipanna med ägg och rödbetor. 1 knäckemacka med smör. 2 glas mjölk
Eftermiddag: Jordgubbar, PepsiMax, 100 gr naturella cashewnötter
Middag: Stekt lax, stekt potatis, fisksås, PepsiMax
Kväll: Jordgubbar, PepsiMax

Dagens motion: Eftermiddagspromenad i Tinnerö/Rosenkällasjön 3,8 km. Kvällspromenad på 3,5 km.

Annonser

Read Full Post »

Dagens mat och motion

Frukost: Havregrynsgröt m mjölk
Förmiddag: Tårta! Kaffe m mjölk
Lunch: 1½ VV-chorizo, fullkornspasta, ketchup, vatten
Eftermiddag: Supergod Midsommartårta. Mums! Kaffe m mjölk
Middag: Grillad oxfilé, färskpotatis, tzatziki, sallad, PepsiMax
Kväll: ½ liter jordgubbar

Dagens motion: Eftermiddagspromenad på 6,5 km. Kvällspromenad på 2,7 km (ganska långsamt tempo).

Read Full Post »

Dagens mat och motion

Frukost/förmiddag: Havregrynsgröt med lättmjölk
Lunch: Överbliven hämt thai/kinamat från igår, med ris. Fanta Free. 2 choklad”kulor”.
Eftermiddag: Kaffe m mjölk
Middag: 1½ VV-chorizo, fullkornspasta, ketchup. 2 glas lättmjölk
Kväll: ½ liter jordgubbar. PepsiMax

Dagens motion: Lunchpromenad på 2,7 km, kvällspromenad på 8 km.

Read Full Post »

Jag har ju tidigare gjort en viktresa med Viktväktarna. Visst – jag gick ner, men sen gick jag ju upp allt igen. Jag hade uppenbarligen inte lärt mig nåt!

Jag tror att pointsräknandet på ett sätt förstörde för mig. För när jag var ”klar” så slutade jag räkna och gick i fällan ”nu kan jag äta allt igen”. Jag ”glömde” snabbt bort pointsen och började snart äta gott nästan varje dag i veckan.

Nu räknar jag inte. Jag äter det jag vill äta, men jag äter inte snask och sötsaker hela tiden. Det är den stora skillnaden. Jag vet ju vad som gäller – man ska äta sunt och göra av med mer energi än man äter. Inte så svårt egentligen. Jag orkar inte tänka på hur många points det är i maten. Vill jag äta en glass så gör jag det, då vill jag inte kompromissa och äta en pointsfattig glass som jag knappt tycker är god… När man väl unnar sig så tycker jag man ska unna sig det bästa och det man tycker är godast. Det gäller bara att förstå att man inte kan unna sig varje dag.

Jag skriver ju upp allt jag äter här och det tycker jag räcker. Det känns väldigt skönt att slippa räkna points!

Read Full Post »

Dagens mat och motion

Frukost: –
Förmiddag: Kaffe m mjölk
Lunch: Pastasallad med kyckling och lite dressing. Åt ej upp all pasta
Eftermiddag: –
Middag: Hämtmat från china/thai med ris, PepsiMax
Kväll: PepsiMax

Dagens motion: Hur fattigt som helst!! Kvällspromenad på 2,7 km…

Read Full Post »

Dagens mat och motion

Frukost: Havregrynsgröt med lättmjölk. Kaffe m mjölk
Förmiddag: Kaffe m mjölk
Lunch: Chinese sweet and sour, ris. Vatten
Eftermiddag: Vatten
Middag: Fiskgratäng, 4 knäckemackor med stark ost. PepsiMax
Kväll: Chips… (skärpning!), PepsiMax

Dagens motion: Lunchpromenad på 2,7 km, eftermiddags/kvällspromenad på 3,5 km

Read Full Post »

Jag är nöjd över att jag gått ner nästan 1 kilo denna vecka. Vad annat kan man vara?? Nästan ett kilo ju! Men det jag är mest nöjd över är egentligen att jag bestämde mig för att återgå till mina vanor direkt på midsommardagen, och inte falla för ”dagen efter”-frossa. Jag frossade rejält på midsommarafton, men jag hade bestämt mig att det bara skulle vara den dagen. Dagen efter, när det bjöds på kakor till fikat, så tackade jag nej. Det känns väldigt bra! Och just det – i torsdags åt jag ju faktiskt smågodis! Tänk att man kan äta godis en dag, frossa mat och godsaker en annan och ändå gå ner 0,9 kg! Fantastiskt! Alla dessa promenader gör verkligen susen! Stegräknaren vi fick från jobbet gör sitt till. Tänker inte understiga 10 000 steg om dagen, som ju är Folkhälsoinstitutets rekommendation. Jag blir peppad och får lite ”jävlaranamma” i mig med denna räknare på höften…

Read Full Post »

Older Posts »